Πέμπτη 1 Μαΐου 2008

Καμπάλα: Η γιόγκα της Δύσης (μέρος 3ο)

Δείξαμε δυο παραδείγματα του τι μπορεί να κάνει κάποιος με το Δέντρο, εάν κατανοήσει σωστά τους συμβολισμούς και τις αντιστοιχίες και ιδιαίτερα εκείνος που ασχολείται με τη μελέτη της χριστιανικής φιλολογίας. Θα καταφέρει να κατανοήσει τα δυσνόητα σημεία στα βιβλία των Προφητών, στη Γένεση και αλλού και θα αποφύγει τις ανοησίες, από όπου και αν προέρχονται. Θυμάμαι ένας αρχαιόπληκτος συγγραφέας, από εκείνους τους ημιμαθείς που περιμένουν την κάθοδο των Θεών από το Σείριο, οι οποίοι Θεοί θα σώσουν μόνο την Ελλάδα, ειρωνευόταν κάποτε το χωρίο της Παλαιάς Διαθήκης όπου ο Θεός συστηνόταν στον Μωϋσή ως ¨Ο Ων¨. Δεν το κατανοούσε κι επειδή δεν το κατανοούσε, πάει να πει ότι ήταν και ανοησία. Ο μοναδικός ανόητος, φυσικά, ήταν ο ίδιος, διότι ¨Ο Ων¨είναι ένα από τα προσωνύμια του Κέτερ και αυτό εξηγείται ικανοποιητικά στην Καμπάλα. Είτε αρέσει στους αρχαιόπληκτους είτε όχι, υπάρχει ένα ρεύμα γνώσης, που διατρέχει όλους τους πολιτισμούς και όλους τους λαούς. Ο Μωϋσής δεν ήταν περισσότερο ανόητος από τον Πυθαγόρα. Ούτε και λιγότερο μυημένος.

Θεϊκά ονόματα, Αρχάγγελοι και Αγγελικά Τάγματα

Σε κάθε Σεφίρα, ο Θεός γίνεται αντιληπτός με διαφορετικό όνομα, σαν Ένας Βασιλιάς με πολλά προσωνύμια. Επίσης υπάρχει μια Αρχαγγελική συνείδηση και αγγελικά τάγματα που εκτελούν το Θείο θέλημα. Στο Ατζιλούθ ο Θεός λειτουργεί με το Θεϊκό του όνομα, στο Μπριά ενεργεί μέσω του διαλογισμού των Αρχαγγέλων, στο Γετζιρά μέσω των αγγελικών ταγμάτων και στο Ασσιά μέσα από τα κοσμικά κέντρα, τους πλανήτες, τα στοιχεία και τα σημεία του Ζωδιακού. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό και με αυτό τον τρόπο ότι στο υλικό επίπεδο ο Θεός δεν καταλύει τους νόμους Του αλλά τους χρησιμοποιεί, αντίθετα με την άποψη που έχουν πολλοί για το τι είναι θαύμα. Ας δούμε τώρα τα ονόματα του Θεού, των Αρχαγγέλων και των αγγελικών ταγμάτων αντίστοιχα κατά Σεφίρα.
Κέτερ. Εχεγιέ. Μέτατρον. Χαϊόθ Χα Καντές (Άγια Ζώντα Δημιουργήματα)
Χόχμα. Γεχόβα. Ρατζιήλ. Οφανίμ (Τροχοί)
Μπίνα. Γεχόβα Ελοϊμ. Τζαφκιήλ. Αραλίμ (Θρόνοι)
Χέσεντ. Ελ. Τζαντκιήλ. Χασμαλίμ (Λαμπροί)
Γκεβούρα. Ελοϊμ Γκιμπόρ. Καμαήλ. Σεραφείμ (Πύρινα Ερπετά)
Τίφαρετ. Γεχόβα Αλοάχ βα Ντάατ. Ραφαήλ. Μαλαχίμ (Αγγελιοφόροι)
Νετζά. Γεχόβα Τζαμπαόθ. Χανιήλ. Ελοϊμ (Θεοί)
Χοντ. Ελοϊμ Τζαμπαόθ. Μιχαήλ. Μπένε Ελοϊμ (Υιοί του Θεού)
Γεσούντ. Σαντάι ελ Χάι. Γαβριήλ. Χερουβείμ (Ισχυροί)
Μαλκούτ. Αντονάι Μελέκ. Σανταλφόν. Ασίμ (Πύρινες Ψυχές)

Έτσι λοιπόν ξεδιαλύνεται και το ερώτημα γιατί στην Παλαιά Διαθήκη ο Θεός αποκαλείται με διαφορετικά ονόματα. Τα ονόματα του Θεού και των Αγγέλων, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη Μαγεία, μαζί με αρκετές άλλες προϋποθέσεις που δεν είναι σκόπιμο να αποκαλυφθούν σε αυτό το σημείο.

Ο Διαλογισμός επάνω στο Δέντρο

Το Δέντρο της Ζωής είναι εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο διαλογισμού, καθώς κανείς μπορεί να ακολουθήσει τις ατραπούς και να διαλογιστεί επάνω στα Σεφιρώθ. Η Dion Fortune λέει ότι κανείς οφείλει πρώτα να επικαλεστεί το όνομα του Θεού, όπως εκδηλώνεται στην κάθε Σεφίρα, αναγνωρίζοντάς τον ως τη Μοναδική Αληθινή Ύπαρξη και ως τον Ένα και Αληθινό Θεό. Έπειτα, τιμά τον Αρχάγγελο, ζητώντας τη συνδρομή του, μαζί με το αγγελικό τάγμα που ορίζει στο όνομα του Ενός Θεού. Στη συνέχεια μπορεί να διαλογιστεί στη συγκεκριμένη Σεφίρα μέσα από τα σύμβολα που της έχουν αποδοθεί, ενώ σε δεύτερη φάση οφείλει να αφήνεται να του δείξει αυτή όσα έχει να του δείξει. Επίσης, πρέπει να λάβει υπόψη αυτό που έχουμε αναφέρει συχνά, ότι η κάθε Σεφίρα δεν είναι ανεξάρτητη αλλά πηγάζει από την προηγούμενη μέσω του σχήματος της Αστραπής που έχουμε αναφέρει πιο πάνω. Επομένως, σε ότι αφορά στο ζεύγος Χέσεντ και Γκεβούρα, η καταστροφική και ορμητική φύση του τελευταίου συγκρατείται και ισορροπεί χάρη στην επίδραση του πρώτου, διότι η ανισόρροπη δύναμη του καθενός μπορεί να επιφέρει δυσάρεστα αποτελέσματα και να περάσουμε στη ζώνη των Κλιφώθ που με τόσο μελανά χρώματα περιγράφονται στην Καμπάλα. Αυτό είναι παρατηρημένο και στον κόσμο μας, καθώς η ανισορροπία ενός πλεονεκτήματος μπορεί να οδηγήσει σε μειονέκτημα. Για παράδειγμα, η αρετή που αφορά το Τίφαρετ είναι η αφοσίωση στο Μεγάλο Έργο που για αυτό μίλησαν οι αλχημιστές. Η υπερβολική και ανισόρροπη αφοσίωση, όμως, μπορεί να οδηγήσει στην υπερηφάνεια. Η αρετή του Γκεβούρα είναι το θάρρος και η ενεργητικότητα. Η υπερβολική δόση από τις δυο αυτές αρετές, όμως, μπορεί να οδηγήσει στην σκληρότητα και την καταστροφή.

Τα σύμβολα των Δέκα Άγιων Σεφιρώθ

Η Κμαπάλα είναι ένα δυναμικό και όχι ένα στατικό σύστημα διαλογισμού. Από τα χρόνια του Σεφέρ Γετζιρά, ολόκληρες γενιές μυημένων εργάστηκαν πάνω σε αυτό και ¨αποτύπωσαν¨τις αντιστοιχίες του με τα σύμβολα του διαλογισμού, καθώς και τις αντιστοιχίες του με τον μικρόκοσμο. Για αυτό το λόγο το Οτζ Χιίμ είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαλογισμού. Στα άρθρα αυτά δεν θα αναφερθούμε στις αντιστοιχίες της κάθε Σεφίρα με τα χρώματα και τις κάρτες των ταρώ, θα περιοριστούμε μόνο στις αντιστοιχίες με το μικρόκοσμο, καθώς και στα σύμβολα του καθενός από τα Δέκα Σεφιρώθ.

Κέτερ. Το κρανίο. Το σημείο, το Στέμμα, η Σβάστικα.
Χόχμα. Η αριστερή πλευρά του προσώπου. Ο φαλλός, το γιόντ, ο οβελίσκος, η ανυψωμένη ράβδος της δύναμης, η ευθεία γραμμή.
Μπίνα. Η δεξιά πλευρά του προσώπου. Το εφηβαίο, το Δισκοπότηρο.

Χέσεντ. Ο αριστερός βραχίονας. Στερεό, τετράεδρο, πυραμίδα, σφαίρα, ράβδος, ισοσκελής σταυρός, ποιμαντορική ράβδος, σκήπτρο.
Γκεβούρα. Ο δεξιός βραχίονας. Πεντάγωνο, ξίφος, λόγχη, μαστίγιο, αλυσίδα.
Τίφαρετ. Το στήθος. Ο σταυρός του Γολγοθά, η κόλουρος Πυραμίδα, ο κύβος.

Νετζά. Λαγόνες, γοφοί και πόδια. Λυχνία, ζώνη, ρόδο.
Χοντ. Γοφοί και πόδια. Ονόματα, κάλυμμα.
Γεσούντ. Τα γεννητικά όργανα. Αρώματα, σανδάλια.

Μαλκούτ. Τα πόδια και ο πρωκτός. Ισοσκελής σταυρός, μαγικός κύκλος.

(συνεχίζεται)

Δεν υπάρχουν σχόλια: